جلوگیری از سرقت اطلاعات مهم در فضای مجازی

جلوگیری از سرقت اطلاعات مهم در فضای مجازی

سرهنگ علی‌محمد رجبی(رئیس مركز پیشگیری از جرایم سایبری) عنوان كرد: «امروزه سرقت اطلاعات مهم افراد به معضلی خاص تبدیل شده كه نگرانی‌های بسیاری را ایجاد و مستلزم افزایش آگاهی افراد در این زمینه است.»

7 ماه پیش
پیشگیری از شیوع شایعه

پیشگیری از شیوع شایعه

كمنخمنتوگسترش روزافزون شبكه‌های اجتماعی، بازار شایعات را داغ كرده است. شایعه درجایی ایجاد می‌شود كه خبر نباشد یا خبر از منابع موثق منتشر نشود.

2 سال پیش
امپراتوری شبكه‌های اجتماعی در فضای مجازی

امپراتوری شبكه‌های اجتماعی در فضای مجازی

شبكه‌های اجتماعی برخلاف تصور عموم، تنوع و تكثر فراوانی دارند. بعضی از آن‌ها برای اشتراك‌گذاری فیلم و عكس است.

2 سال پیش
مراقبت از تصویری شدن ذهن

مراقبت از تصویری شدن ذهن

این روزها رسانه‌ها بیشتر از گذشته به رسانه تصویری تبدیل شده‌اند و كاربران بیش از آن‌كه به خواندن متن علاقه داشته باشند به دیدن تصاویر اهمیت بیشتری می‌دهند.

2 سال پیش
دو روی سكه شبكه‌های اجتماعی

دو روی سكه شبكه‌های اجتماعی

اینكه تصور كنیم شبكه‌های اجتماعی یا سفید هستند یا سیاه، نگاه درست و علمی به پدیده‌های شبكه‌های اجتماعی نیست.

2 سال پیش
رفتار مجرمانه در فضای مجازی چیست؟

رفتار مجرمانه در فضای مجازی چیست؟

شاید تصور كنید كه اعمال قانون و پیگیری جرم فقط در دنیای واقعی امكان دارد و در دنیای مجازی، قانون دستش به مجرمان نمی‌رسد.

2 سال پیش
چگونه گوشی‌های هوشمند را از دست هكرها حفظ كنیم؟

چگونه گوشی‌های هوشمند را از دست هكرها حفظ كنیم؟

هك كردن واژه‌ای است كه در عصر دیجیتال زیاد آن را می‌شنویم. از آنجایی كه اكثر مردم، اطلاعات مهم خود را در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه خود نگهداری می‌كنند، هك شدن آن خیلی دور از انتظار نیست.

2 سال پیش
والدین غرق در فضای مجازی، كودكان تشنه توجه

والدین غرق در فضای مجازی، كودكان تشنه توجه

بسیاری از والدین بیش از اندازه در فضای مجازی غرق شده‌اند.

2 سال پیش
 زبان خود را نخوریم

زبان خود را نخوریم

برخی افراد خصوصاً نوجوانان و جوانان در ارتباط با دوستان خود در شبكه‌های اجتماعی از كلمه‌های خلاصه و شكسته استفاده می‌كنند تا با این كار سرعت گفت‌وگوی خود بالا ببرند اما با این كار فقط ارزش سخن پایین آورده می‌شود.

2 سال پیش
غرق‌شدگان فضای مجازی گوشی‌ها را كنار بگذارند

غرق‌شدگان فضای مجازی گوشی‌ها را كنار بگذارند

امروزه والدین كارهای روزمره مانند خرید، انجام امور اداری و بانكی و... را با اینترنت به‌راحتی انجام می‌دهند. همین امر باعث شده كه ساعت حضورشان در فضای مجازی بیشتر شود.

2 سال پیش
از عصر سنگی تا عصر مجازی

از عصر سنگی تا عصر مجازی

از دورانی كه انسان‌ها توسط نقش روی سنگ‌ها و ارسال دود با یكدیگر ارتباط برقرار می‌كردند سال‌ها می‌گذرد.

2 سال پیش
شبكه‌های اجتماعی و چالش نظر به‌جای خبر

شبكه‌های اجتماعی و چالش نظر به‌جای خبر

بسیاری از مخاطبان فضای مجازی مطالب اینترنتی را بدون اینكه بخوانند در شبكه‌های اجتماعی به اشتراك می‌گذارند كه این كار باعث سرازیر شدن موج شدید شایعات و جایگزین شدن نظر به‌جای خبر در جامعه می‌شود.

3 سال پیش
كاربران با چه هدفی قدم به دنیای رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند؟

كاربران با چه هدفی قدم به دنیای رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند؟

اینكه كاربران با چه انگیزه و هدفی قدم به دنیای مجازی و رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند بسیار اهمیت دارد و كاربران برای ورود به این محیط باید شناخت هرچه بیشتر و بهتری از این فضا داشته باشند.

3 سال پیش
كودكان اینستاگرامی، كودكان لایك، كودكان مجازی

كودكان اینستاگرامی، كودكان لایك، كودكان مجازی

آنچه این روزها در شبكه‌های اجتماعی به‌وفور دیده می‌شود حضور كودكانی است كه به‌جای بازی و به‌اصطلاح كودكی كردن تبدیل به منبع درآمدی برای والدین خود شده‌اند.

3 سال پیش
رسانه‌های اجتماعی چگونه بر نوجوانان تأثیر مثبت می‌گذارند؟

رسانه‌های اجتماعی چگونه بر نوجوانان تأثیر مثبت می‌گذارند؟

همان‌طور كه می‌دانید تعداد زیادی از كاربران رسانه‌های دیجیتال و شبكه‌های اجتماعی را نوجوانان تشكیل می‌دهند.

3 سال پیش
كودكان را از نمایشی شدن در فضای مجازی نجات دهیم

كودكان را از نمایشی شدن در فضای مجازی نجات دهیم

روند افزایشی زندگی‌های نمایشی در شبكه‌های اجتماعی به یكی از مسائل آسیب‌زا تبدیل شده است.

3 سال پیش
زندان مجازی

زندان مجازی

حضور افراطی افراد در فضای مجازی و تبدیل این فضا به اولویت اول زندگی، باعث شده تا خانواده‌ها از هم دور شوند و اعضای خانواده به‌واسطه حضور مستمر در فضای مجازی كمتر درباره موضوعات مختلف كاری و خانوادگی باهم به گفت‌وگوی رو در رو ‌بپردازند.

3 سال پیش
خطر دسترسی‌های غیرمجاز را جدی بگیرید

خطر دسترسی‌های غیرمجاز را جدی بگیرید

هرقدر كه اطلاعات بیشتری از ما در فضای مجازی بارگذاری شود خطر دسترسی‌ غیرمجاز به داده‌های ما هم بیشتر می‌شود؛ بنابراین باید مراقب امنیت داده‌هایمان باشیم.

3 سال پیش
چالش «گشت‌وگذارهای بی‌هدف» بحران «دنبال كردن افراد بی‌هویت»

چالش «گشت‌وگذارهای بی‌هدف» بحران «دنبال كردن افراد بی‌هویت»

حضور افراطی برخی كاربران در شبكه‌های اجتماعی، آن‌ها را دچار نوعی اعتیاد كرده است. اعتیادی خاموش كه نه‌تنها اتلاف وقت و آسیب‌های جسمی برایشان به وجود آورده بلكه آن‌ها را دچار تنش‌ها و آسیب‌های روانی كرده است.

3 سال پیش
فضای مجازی، شهربازی نیست

فضای مجازی، شهربازی نیست

از نگاه بسیاری از بچه‌های امروزی، تلفن همراه و فضای مجازی با شهربازی تفاوتی نمی‌كند.

3 سال پیش
پلتفرم‌های مختلف انتشار محتوا را بشناسید

پلتفرم‌های مختلف انتشار محتوا را بشناسید

زندگی در عصر دیجیتال باعث شده تا هر روز حجم زیادی از اخبار و اطلاعات را دریافت كنیم.

3 سال پیش
اخاذی به سبك مجازی

اخاذی به سبك مجازی

احتمالاً در اخبار حوادث، ماجراهای اخاذی در فضای مجازی را شنیده‌اید.

3 سال پیش
والدین غرق در فضای مجازی، كودكان تشنه توجه

والدین غرق در فضای مجازی، كودكان تشنه توجه

بسیاری از والدین بیش از اندازه درفضای مجازی غرق شده‌اند.

3 سال پیش
فضای مجازی و چالش اعتبار اخبار

فضای مجازی و چالش اعتبار اخبار

شما در مواجهه با اخباری كه از رسانه‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌گیرد چه واكنشی نشان می‌دهید؟

3 سال پیش
خطر از بین رفتن امنیت داده‌ها

خطر از بین رفتن امنیت داده‌ها

این روزها امنیت داده‌ها و اطلاعاتی كه در گوشی تلفن همراهتان دارید بسیار مهم است.

3 سال پیش
نماهنگ | امنیت روانی؛ حق مردم

نماهنگ | امنیت روانی؛ حق مردم

حضرت آیت الله خامنه‌ای: یكی از حقوق عامّه كه گفتم اشاره میكنم این است؛ یكی از حقوق عمومی مردم همین است كه امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟

3 سال پیش
خطر وابستگی كودكان به فناوری‌های مجازی

خطر وابستگی كودكان به فناوری‌های مجازی

بازی و تفریحات سالم در فرآیند رشد روانی و فیزیكی كودكان نقش مؤثری دارد. اما این روزها در بیشتر خانه‌ها كودكان به‌جای فعالیت‌های ورزشی و تفریحات جمعی با تبلت و گوشی سرگرم هستند.

3 سال پیش
چه سایت‌هایی پالایش می‌شوند؟

چه سایت‌هایی پالایش می‌شوند؟

پالایش و محدودسازی دسترسی كاربران به برخی سایت‌ها و صفحات در اینترنت یا به‌اصطلاح فیلترینگ، پدیده‌ای است كه فقط مختص كشور ما نیست.

3 سال پیش
كودكان، گمشدگان سرزمین لایك و كامنت

كودكان، گمشدگان سرزمین لایك و كامنت

از پدیده‌هایی كه این روزها در فضای مجازی بسیار دیده می‌شود، تبدیل شدن كودكان به سلبریتی‌هایی است كه برای والدینشان لایك و كامنت كسب می‌كنند.

3 سال پیش
رسانه‌ها و راه‌های جلب اعتماد مخاطب

رسانه‌ها و راه‌های جلب اعتماد مخاطب

نقش رقابتی رسانه‌ها برای جلب نظر مخاطب بر هیچ‌كس پوشیده نیست. همه رسانه‌ها مطابق با اهداف و منافع مادی و معنوی مالكان آن رسانه پیام تولید می‌كنند.

3 سال پیش
با تهدیدات قلدری مجازی نسبت به فرزندانمان چه كنیم؟

با تهدیدات قلدری مجازی نسبت به فرزندانمان چه كنیم؟

سایبر بولینگ یا همان قلدری مجازی مسئله‌ای است كه كاربران فضای مجازی خصوصاً كودكان و نوجوانان را تهدید می‌كند.

3 سال پیش
تكنیك صعود و سقوط

تكنیك صعود و سقوط

گاهی یك موضوع كوچك كه می تواند علت یك بحث طولانی میان موافق و مخالف ایجاد كند در رسانه پر رنگ می شود. در این شیوه خبر رسانی، رسانه های بیگانه از یك شگرد جالب استفاده می كنند كه به آن «صعود و سقوط» می گویند.

3 سال پیش
تكنیك رمل و سایه

تكنیك رمل و سایه

رسانه های بیگانه كاملا حمایت می كنند تا فرد دست به شورش خیابانی بزند. از داخل و خارج برای او حامی می سازند. رسانه ای سایه شده تا او احساس آرامش كند اما این سایه ناگهان از بین می رود و هدف نهایی مشخص می شود.

3 سال پیش
تكنیك مدالِ برنز، ارزش طلا، برداشت قهرمان

تكنیك مدالِ برنز، ارزش طلا، برداشت قهرمان

رسانه های بیگانه به رفتار غیر منطقی یك شهروند معمولی ضریب می دهد و كالای او را مانند مدال طلا ارزش گذاری می كنند و سپس آن فرد را قهرمان معرفی می كنند.

3 سال پیش
تكنیك حرف برای سكوت و حركت برای سكون

تكنیك حرف برای سكوت و حركت برای سكون

همیشه سكوت به معنای رضایت نیست و سكون هم به معنای خستگی نیست. گاهی كاملا معكوس است و مخاطب در مواجه به محتوایی كه به او داده می شود دچار یك خشم می شود و می خواهد در فرصت مناسب آن را رها كند.

3 سال پیش
تكنیك بهانه‌های ترش، اطلاعات شیرین

تكنیك بهانه‌های ترش، اطلاعات شیرین

یكی از روش های جذب مخاطب در رسانه ها ایجاد این تصویر است كه اطلاعاتی دارم كه شما به هیچ وجه، جای دیگر پیدا نمی‌كنید.

3 سال پیش
تكنیك وحشت قرینه دار

تكنیك وحشت قرینه دار

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
تكنیك تردمیل (حركت درجا)

تكنیك تردمیل (حركت درجا)

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
تكنیك آسمان محدود

تكنیك آسمان محدود

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
تكنیك استدلال بی‌منطق، منطق موازی

تكنیك استدلال بی‌منطق، منطق موازی

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
تكنیك فرار در جا

تكنیك فرار در جا

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
 تكنیك زمین وارونه

تكنیك زمین وارونه

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
 تـكنیـك واقعیت مجهول

تـكنیـك واقعیت مجهول

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
تكنیك ماسه‌های خیس-روان و خشك

تكنیك ماسه‌های خیس-روان و خشك

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
تكنیك نشان-گارد بسته-تاكید-گارباز

تكنیك نشان-گارد بسته-تاكید-گارباز

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
تكنیك صعود و فرود

تكنیك صعود و فرود

احتمالا سوار قطارهای شهربازی شده اید، قطارهایی كه آرام و سنگین به ارتفاع می روند و ناگهان خود را به سمت پایین رها می كنند. این صعود و فرود از بازی ها به رسانه هم رسیده است و شگردی ایجاد شده كه به «صعود و فرود» معروف است.

3 سال پیش
تكنیك آبشار داغ

تكنیك آبشار داغ

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش
ترس تابدار

ترس تابدار

تكنیك‌های جنگ رسانه‌ای در حوزه علوم شناختی

3 سال پیش