در مواجهه با پیام‌های تبلیغاتی چه واكنشی نشان می‌دهید؟

در مواجهه با پیام‌های تبلیغاتی چه واكنشی نشان می‌دهید؟

متقاعدسازی مخاطب از اهداف مهم رسانه‌ای خصوصاً در فضای مجازی است.برای اقناع مخاطب روش‌های مختلفی مانند استفاده از تصاویر و نقل‌قول‌ شخصیت‌های مشهور،فنون طنز،ترس و همراهی با جماعت وجود دارد كه بیشتر در پیام‌های تبلیغاتی به چشم می‌خورد.

4 سال پیش
اقناع مخاطب با ترفند ترس

اقناع مخاطب با ترفند ترس

رسانه با استفاده از فنون مختلف سعی می‌كند تا مخاطب را اقناع و او را با اهداف خود همسو كند.

4 سال پیش
چند می‌گیری بخندانی؟

چند می‌گیری بخندانی؟

شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی كاربردهای فراوانی دارد. جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده كنند. طنز روشی قدرتمند برای قانع كردن مخاطب است.

4 سال پیش
ماجرای اقناع‌سازی با نامه‌های ایتالیایی

ماجرای اقناع‌سازی با نامه‌های ایتالیایی

پس از جنگ جهانی دوم، آمریكایی‌ها با یك ترفند رسانه‌ای ایتالیایی‌های مقیم آمریكا را ترغیب كردند تا به خانواده‌ و اقوامشان در ایتالیا نامه بنویسند و از آن‌ها بخواهند به نامزد موردنظر آن‌ها رأی بدهند.

4 سال پیش
به‌نام چهره‌ها به‌كام دیگران

به‌نام چهره‌ها به‌كام دیگران

تكنیك «ارجاع به منبع یا گواهی» از روش‌های رسانه‌ها‌ برای جذب و اقناع مخاطبان است.

4 سال پیش
ضربه‌ فنی مخاطب با تكنیك اقناع

ضربه‌ فنی مخاطب با تكنیك اقناع

هر فرستنده برای ارسال پیام خود هدفی معقول و منطقی دارد و این هدف در بیشتر مواقع تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق با نظر فرستنده است كه به آن اقناع می‌گویند.

4 سال پیش
ضربه‌فنی مخاطب با تكنیك اقناع

ضربه‌فنی مخاطب با تكنیك اقناع

با این فن، رسانه چنین وانمود می‌كند كه همه از مردم عادی گرفته تا نخبه‌ها، در حال انجام كار واحدی هستند یا عقیده یكسان دارند و بهتر است كه فرصت را از دست ندهیم و به آن‌ها بپیوندیم.

4 سال پیش