زنان در آینه ادبیات فارسی؛ از شاهنامه تا ادبیاتمعاصر شوشتری از نقش پر رنگ زنان در آثار مربوط به ادبیات حماسی، ادبیات غنایی و ادبیات روایی یادكرد و گفت: پس از مشروطه به دلیل حضور زنان در جامعه و همچنین افزایش فعالیت زنان شاعر و نویسنده، نقش زنان در آثار ادبی توسعهیافته بود. 2 روز پیش
فرزندپروری در شهر برخط (با تأكید بر بازیهای رایانهای) برنامه هشتگ گفتگو، 14 اردیبهشت ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «فرزندپروری در شهر برخط (با تأكید بر بازیهای رایانهای) » میپردازد. 10 روز پیش
رقابت تنگاتنگ هوش مصنوعی با والدین نسل جدید(نسل آلفا و بتا ) برنامه هشتگ گفتگو، 7 اردیبهشت ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع « رقابت تنگاتنگ هوش مصنوعی با والدین نسل جدید(نسل آلفا و بتا )» میپردازد. 17 روز پیش
تلویزیون همچنان در جمعسازی موفق است یك فعال سواد رسانهای گفت: سریال پایتخت نشان داد تلویزیون همچنان قادر به جمعسازی در میان خانواده و گروههای اجتماعی است. 24 روز پیش
یك كلاغ، چهل كلاغ در قاره ششم (فضای مجازی) برنامه هشتگ گفتگو، 31 فروردین ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «یك كلاغ، چهل كلاغ در قاره ششم (فضای مجازی)» میپردازد. 24 روز پیش
انتخاب محتوا برای كودكان در فضای دیجیتال و رسانه برنامه هشتگ گفتگو، 24 فروردین ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «انتخاب محتوا برای كودكان در فضای دیجیتال و رسانه» میپردازد. 1 ماه پیش
بحث و جدل درون شبكههای اجتماعی ناشی از كمبود سواد رسانهای مدیرمسئول پایگاه خبری فردا رسانه گفت: در حال حاضر تمام بحث و جدلی كه در شبكه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام دیده میشود ناشی از كمبود سواد رسانهای و برخی عوامل زمینهای مانند تعصبات سیاسی و مذهبی است. 1 ماه پیش
آسیبهای فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای برنامه گفتگوی اجتماعی 20 فروردین ماه با حضور كارشناسان به بررسی «آسیبهای فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای» میپردازد. 1 ماه پیش
بررسی چرایی راهاندازی سكوی ملی هوش مصنوعی برنامه هشتگ گفتگو، 17 فروردین ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «بررسی چرایی راهاندازی سكوی ملی هوش مصنوعی» میپردازد. 1 ماه پیش
ضرورت ترویج فرهنگ استفاده مسئولانه از ابزارهای دیجیتال معاون آموزش انجمن سواد رسانهای ایران در رادیو گفتوگو بر ضرورت ترویج فرهنگ استفاده مسئولانه از ابزارهای دیجیتال تأكید كرد. 1 ماه پیش
كاربران مراقب تبلیغات فریبنده كاهش وزن سریع باشند خوانساری با تصریح بر اینكه سبك زندگی دیجیتالی، مخاطب را كمحوصله كرده گفت: رسانهها این موضوع را میدانند و از همین موضوع برای تبلیغات لاغری استفاده میكنند. 1 ماه پیش
كاربران اطلاعات شخصی را در اختیار هوش مصنوعی قرار ندهند معاون آموزش انجمن سواد رسانهای تأكید كرد: كاربران نباید اطلاعات شخصی مانند شمارهحساب، كد ملی، تلفن و آدرس منزل را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهند؛ چون هوش مصنوعی به نیروی تعیینكننده در سبك زندگی تبدیل شده است. 1 ماه پیش
خطر سرقت هویت و پروفایلسازی در كمین كاربران فضای مجازی الهه خوانساری اظهار كرد: اگر اطلاعات ما در اختیار دیگران قرار گیرد در خوشبینانهترین حالت ممكن میتواند برای تبلیغات هدفمند و پروفایلسازیهای رفتاری و سرقت هویت، استفاده شود. 1 ماه پیش
دنبالكردن اخبار زرد، الگوی زندگی كاربران را تغییر میدهد خوانساری تغییر الگوهای زندگی افراد را از اولین و مهمترین تأثیر اخبار داغ و شبكههای اجتماعی بر سبك زندگی افراد دانست و گفت: اخبار داغ به افزایش احساس نارضایتی افراد نسبت به زندگی دامن میزند. 1 ماه پیش
سواد رسانهای به تشخیص ساختگی بودن پیامها كمك میكند كارشناس رسانه با تأكید بر اینكه ساختگی بودن پیام الزاماً به معنای دروغ بودن آن نیست؛ اما بحث مهندسی پیام مطرح است گفت: سواد رسانهای كمك میكند به ساختگی بودن پیام پی ببریم. 1 ماه پیش
آموزش سواد رسانهای برای خریدكردن یك ضرورت است كارشناس رسانه از ضرورت سواد رسانهای حتی در امر خریدكردن سخن گفت و اظهار كرد: خرید آنلاین جزو مزایای دنیای مدرن امروزی است؛ اما برای خرید هر چیزی باید ارزشهای فرهنگی را نیز رعایت كنیم. 2 ماه پیش
كاربران ناآگاه به ادامه فعالیت سایتهای جعلی دامن میزنند فاطمه نوری اظهار كرد: امروز اگر سایتهای جعلی هنوز فعالیت دارند به این معناست كه مخاطبان و گیرندگان پیامها همچنان در حال بازنشر مطالب نادرست هستند و آنها هم روی نادانستههای ما حساب باز میكنند. 2 ماه پیش
گام اول در والدگری رسانهای ایجاد وابستگی عاطفی است نوری جهانگرد با اشاره به اینكه مهمترین جنبه اقتدار برای والدین در دنیای دیجیتال، بحث اقتدار عاطفی است گفت: اگر محبت والدین به فرزندان سرشار باشد فرزندان هم رفتارها و پیامهای هشدار والدین را بهحساب محبت و عاطفه میگذارند. 2 ماه پیش
مدیریت زمان جلوی اعتیاد رسانهای را میگیرد نیره آزادی آموزش مدیریت زمان به كودكان را ضروری دانست و گفت: مدیریت زمان برای استفاده از شبكههای اجتماعی از اعتیاد رسانهای و تلفشدن وقت جلوگیری میكند. 2 ماه پیش
صحت اخبار از مولفههای اعتبارسنجی كانالهای مجازی است نیره آزادی اظهار كرد: ازآنجاییكه یكی از مولفههای اعتبارسنجی كانالهای مجازی، میزان صحت اخبار آنهاست لذا تلاش كانال دارها بر این است كه اخبارشان از صحتوسقم كافی برخوردار باشد. 2 ماه پیش
افسردگی پنهان در كمین كاربران فضای مجازی نیره آزادی گفت: فشارهای ناشی از نمایشهای استانداردهای زیبایی و موفقیتهای اغراق شده و زندگیهای درخشان در فضای مجازی باعث میشود اعتمادبهنفس كاربران پایین آمده و دچار خودپنداره منفی و حتی افسردگیِ پنهان شوند. 2 ماه پیش
سواد رسانهای باید جزو آموزشهای ضروری هر خانواده باشد نیره آزادی با تأكید بر اینكه سواد رسانهای باید جزو آموزشهای ضروری هر خانواده باشد گفت: سواد رسانه موجب میشود یك متن و تصویر را فراتر از ظاهر دیده و به هدف ارسالكننده پیام پی ببریم. 2 ماه پیش
ناكارآمدی، دلیل اصلی تعطیلی رسانههای ضدایرانی بیژن مقدم در خصوص تعطیلی صدای آمریكایی و رادیو فردا بیان كرد: باطن قضیه، ناكارآمدی این رسانهها است. كارشناسان رسانهای از قبل همواره بر ضعف حرفهای رادیو آمریكا و رسانههای مشابه تأكید داشتند. 2 ماه پیش
افزایش سواد رسانهای با برنامه در مسیر آگاهی علی جهانی، تهیهكننده ویژهبرنامه "در مسیر آگاهی" از جزئیات این برنامه در شبكه رادیو گفتوگو سخن گفت. 2 ماه پیش
هوش مصنوعی و حریم خصوصی برنامه هشتگ گفتگو، 26 اسفند ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «هوش مصنوعی و حریم خصوصی» میپردازد. 2 ماه پیش
آینده هوش مصنوعی در مدیریت افكار عمومی برنامه هشتگ گفتگو، 19 اسفند ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «آینده هوش مصنوعی در مدیریت افكار عمومی» میپردازد. 2 ماه پیش
نمایش خانگی مطلوب حاصل نظارت متعادل برنامه هشتگ گفتگو، 12 اسفند ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «نمایش خانگی مطلوب حاصل نظارت متعادل» میپردازد. 2 ماه پیش
"بهار در بهار" را با رادیو گفتوگو تجربه كنید همزمانشدن شبهای قدر در آغاز سال نو، فرصتی دوباره برای تدبیر و تفكر ایجاد كرده، رادیو گفتوگو هم با ویژهبرنامه "بهار قرآن" به استقبال بهار طبیعت میرود. 2 ماه پیش
رسانههای نوین و سبك زندگی برنامه هشتگ گفتگو، 28 بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «رسانههای نوین و سبك زندگی» میپردازد. 3 ماه پیش
تبئین حكمرانی هوشمند برنامه هشتگ گفتگو، 21 بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «تبئین حكمرانی هوشمند» میپردازد. 3 ماه پیش
هدف اصلی جنگ شناختی دشمن، سطحی نگر كردن جامعه ایران است محمودرضا كبیری با تصریح بر اینكه جنگ سخت در برابر جامعه ایران كارآمد نیست و به همین دلیل، رویكرد به جنگ نرم و شناختی تغییر یافته است، بیان كرد: هدف اصلی این جنگ شناختی، سطحینگر كردن جامعه ایران و دور كردن آن از تفكر عمیق و تحلیل است 3 ماه پیش
"جشن ایران"، صدایی به وسعت ایران اسلامی/ رسانه باید در تبیین دستاوردهای انقلاب پیشتاز باشد مدیر رادیو گفتوگو با اشاره به لزوم پرداختن به تبیین دستاوردهای انقلاب در رسانه، دال مركزی برنامههای این شبكه در دهه فجر را تقویت گفتمان خودباوری و حركت در مسیر تهاجم تركیبی رسانهای معرفی كرد. 3 ماه پیش
نقش رسانه های نوین در حكمرانی موثر برنامه هشتگ گفتگو، 14 بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «نقش رسانه های نوین در حكمرانی موثر» میپردازد. 3 ماه پیش
ضرورت ایجاد نهضت ملی ارتقای سواد والدگری رسانهای و توجه به رده بندی سنی معاون كاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا تأكید كرد: یكی از موضوعاتی كه نیازمند نهضت ملی است، والدگری رسانهای و توجه به رده بنی سنی است كه باید توسط رسانه به آن پرداخته شود و به ارتقا این سواد كمك شود. 3 ماه پیش
حكمرانی هوشمند و رسانه های تلفیقی برنامه هشتگ گفتگو، 7 بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «حكمرانی هوشمند و رسانه های تلفیقی» میپردازد. 4 ماه پیش
آمدن ترامپ حجم جنگ نرم علیه ایران را افزایش میدهد اسماعیلی، در رادیو گفتوگو با بیان اینكه متاسفانه برخی رسانهها در مورد بازگشت ترامپ و آغاز جنگ و درگیری به مردم آدرس غلط میدهند، عنوان كرد: با آمدن ترامپ حجم جنگ نرم علیه كشور افزایش پیدا میكند و ما باید به جای تمركز بر موضوعات حاشیهای، وارد فضای آسیب شناسی جنگ نرم شویم. 4 ماه پیش
نهادهای صنفی هر بیسوادی را به جمع منتقدان راه ندهند منتقد سینما گفت: برخی از اهالی سینما به عدهای تندرو و بیسواد باج میدهند تا با گندهگویی و كلام ركیك در فضای مجازی فعالیت كنند. 4 ماه پیش
اعتماد سازی پیامد ذائقه شناسی مخاطب برنامه هشتگ گفتگو، 30 دی ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «اعتماد سازی پیامد ذائقه شناسی مخاطب» میپردازد. 4 ماه پیش
وقتی مخاطب، اسرائیل را پیروزِ میدان میداند كارشناسان در برنامه "ساعت24ویكدقیقه" معتقدند نفوذ چنان تاثیری بر سرمایه اجتماعی میگذارد كه اسرائیل را برنده میدانِ مبارزه تلقی كرده و با خودتحقیری، از مرحله انقلابیگری فاصله میگیرد. 4 ماه پیش
رسانههای بیگانه؛ آمریكای بحرانی شده را چگونه به تصویر میكشند؟ كارشناسان فعال حوزه رسانه در امواج شبهه بیان كردند: منكر این موضوع نیستیم كه كره زمین گرم شده است و بارها در اقلیم و فضای كالیفرنیا آتش سوزی اتفاق افتاده است، اما به یكباره خسارت 150میلیارد دلاری را به پای اقلیم انداختن، جای سوال دارد! 4 ماه پیش
رسانه به وقت هشیاری و دیپلماسی برنامه هشتگ گفتگو، 16 دی ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «رسانه به وقت هشیاری و دیپلماسی » میپردازد. 4 ماه پیش
بهرخكشیدن تحولات دروغین در سوریه با هدف ترویج شبیهسازی در ایران كارشناس مسائل بینالملل در امواج شبهه بیان كرد: در حال حاضر رسانههای بیگانه و بیگانگان قصد دارند، سوریه را بهعنوان یك مدل موفق برای مردم ایران به نمایش بگذارند، تا ذهن مردم ایران را آماده كنند كه اگر همین مدل در ایران اتفاق بیفتد، ثبات و آرامش در پی خواهد داشت. 4 ماه پیش
حیات در زیستگاه رسانه ای مستلزم ارتقای سواد مجازی برنامه هشتگ گفتگو، 9 دی ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «حیات در زیستگاه رسانه ای مستلزم ارتقای سواد مجازی» میپردازد. 5 ماه پیش
فیلترینگ یا مدیریت فضای مجازی؟ برنامه هشتگ گفتگو، 18 آذر ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «فیلترینگ یا مدیریت فضای مجازی» میپردازد. 5 ماه پیش
در حال حاضر فیلترینگ وجود ندارد یك پژوهشگر فضای مجازی تصریح كرد: در حال حاضر هیچگونه فیلترینگی وجود ندارد؛ باوجودآنكه فضای مجازی فیلتر شده اما باز هم از آنها استفاده میشود؛ لذا تنها 50 همت را در جیب افرادی میریزیم كه از فیلترشكنها سود میبرند. 5 ماه پیش
بازیهای رایانهای ابزاری برای جنگشناختی عضو هیئت مؤسس مركز دانش بازیهای رایانهای، در رادیو گفتوگو عنوان كرد: بازیهای رایانهای ابزار دشمن برای جنگشناختی نیستند؛ بلكه بازیهای رایانهای ابزار جنگشناختی هستند كه دشمن از آن استفاده میكند و ما هم میتوانیم از این ابزار استفاده كنیم. 5 ماه پیش
باطن زندگی ما ، ظاهر زندگی آنها! برنامه هشتگ گفتگو، 11 آذر ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «باطن زندگی ما ، ظاهر زندگی آنها!» میپردازد. 5 ماه پیش
مخاطب مسخ شده و نتیجهگرا، مخاطب مطلوب رسانههای بیگانه در امواج شبهه بیان كرد: در رفتار رسانههای داخلی ما به نسبت هر موضوع یك اقناع اجباری وجود دارد و از روشهای استفاده میشود كه مخاطب بهجای اینكه انتخابگر باشد، مجبور به انتخاب است، بدین شكل مخاطب در میدان در جبهه مقابل ما قرار میگیرد. 6 ماه پیش