با رشد تكنولوژی BCI، زندگی مجازی خواهد شد

 با رشد تكنولوژی BCI، زندگی مجازی خواهد شد

 رضی پور در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: با رشد تكنولوژی BCI ما پدیده‌ای به اسم بازی‌های رایانه‌ای نداریم؛ بلكه زندگی مجازی خواهیم داشت و در این اتفاق كه بین سال‌های 2035 تا 2040 رخ خواهد داد مغز انسان می‌تواند به طور مستقیم با یك رایانه یا سیستم دیجیتال ارتباط برقرار كند.

2 ماه پیش
نقش‌بازی‌های رایانه‌ای در هویت‌سازی و بازسازی‌كردن فرهنگ

نقش‌بازی‌های رایانه‌ای در هویت‌سازی و بازسازی‌كردن فرهنگ

برنامه «هفت كوچه» 4 خرداد ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «نقش‌بازی‌های رایانه‌ای در هویت‌سازی و بازسازی‌كردن فرهنگ» می‌پردازد.

2 ماه پیش
فرزندپروری در شهر برخط (با تأكید بر بازی‌های رایانه‌ای)

فرزندپروری در شهر برخط (با تأكید بر بازی‌های رایانه‌ای)

برنامه هشتگ گفتگو، 14 اردیبهشت ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «فرزندپروری در شهر برخط (با تأكید بر بازی‌های رایانه‌ای) » می‌‌پردازد.

2 ماه پیش
 راه‌اندازی مركز بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی در پارك علم‌وفناوری استان كرمانشاه

 راه‌اندازی مركز بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی در پارك علم‌وفناوری استان كرمانشاه

 رئیس پارك علم‌وفناوری استان كرمانشاه گفت: بیش از هفتاد درصد از محصولی كه در مركز بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی تولید می‌شود مربوط به قراردادهای خارج از كشور است.

2 ماه پیش
هوش مصنوعی می‌تواند ناترازی‌ انرژی و بهینه‌سازی مصرف را مدیریت كند

هوش مصنوعی می‌تواند ناترازی‌ انرژی و بهینه‌سازی مصرف را مدیریت كند

مستخدمین حسینی گفت: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان آینده را پیش بینی كرد و بهینه سازی مصرف و نا ترازی‌های انرژی را مدیریت كرد و با كمك هوش مصنوعی قانون گذاری انجام داد.

4 ماه پیش
 در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، باید توهم توطئه را كنار بگذاریم

 در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، باید توهم توطئه را كنار بگذاریم

رئیس مركز تحقیقات سیستم‌های هوشمند و علوم‌شناختی در رادیو گفت‌وگو در مورد نقش‌آفرینی بازی‌های رایانه‌ای عنوان كرد: بازی رایانه‌ای یك هنر صنعت است و باید در حوزه بازی‌های رایانه‌ای توهم توطئه را كنار بگذاریم.

4 ماه پیش
 شناخت بازی‌ساز جهانی و رسانه جهانی از ایران شناخت ناقص و نامطلوب است

 شناخت بازی‌ساز جهانی و رسانه جهانی از ایران شناخت ناقص و نامطلوب است

فعال حوزه بازی‌های رایانه‌ای در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: شناخت بازی‌ساز جهانی و رسانه جهانی از ایران شناخت ناقص و نامطلوب است.

4 ماه پیش
تبئین حكمرانی هوشمند

تبئین حكمرانی هوشمند

برنامه هشتگ گفتگو، 21 بهمن ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «تبئین حكمرانی هوشمند» می‌‌پردازد.

5 ماه پیش
 توزیع بین از 3 هزار رایانه در مدارس به‌منظور تولید بازی توسط دانش‌آموزان

 توزیع بین از 3 هزار رایانه در مدارس به‌منظور تولید بازی توسط دانش‌آموزان

 به گفته مدیركل دفتر متوسطه دوره اول وزارت آموزش‌وپرورش تا هفته آتی در بین 27 هزار مدرسه، حدود 3 هزار و 200 رایانه توزیع خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند تولیدكننده بازی باشند.

5 ماه پیش
 دانشجویان دارای معلولیت محدودیتی برای شركت در المپیاد ندارند

 دانشجویان دارای معلولیت محدودیتی برای شركت در المپیاد ندارند

 رئیس دانشگاه آزاد واحد بین‌الملل فرشتگان گفت: باتوجه‌به نوع رشته، دانشجویان دارای معلولیت تصمیم می‌گیرند كه در كدام رشته دانشگاهی در المپیاد به رقابت بپردازند.

6 ماه پیش
چگونگی تجاری سازی شركت های دانش بنیان

چگونگی تجاری سازی شركت های دانش بنیان

برنامه گفتگوی اقتصادی، 26 دی ماه با حضور كارشناسان با موضوع «چگونگی تجاری سازی شركت های دانش بنیان» تقدیم مخاطبان می‌شود.

6 ماه پیش
 نگاه جدی جشنواره ملی اسباب‌بازی به حمایت از تولیدات داخلی حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی

 نگاه جدی جشنواره ملی اسباب‌بازی به حمایت از تولیدات داخلی حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی

 مدیركل سرگرمی‌های سازنده كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان در برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی نگاه جدی به حمایت از تولیدات داخلی در حوزه اسباب‌بازی دارد.

6 ماه پیش
استریم‌های بازی نقش مهمی در جنگ‌شناختی ایفا می‌كنند

استریم‌های بازی نقش مهمی در جنگ‌شناختی ایفا می‌كنند

حمیدی آزاد، در رادیو گفت‌وگو با تأكید بر اینكه استریم‌های بازی نقش مهمی در جنگ‌شناختی ایفا می‌كنند عنوان كرد: برخی استریم‌ها با هدف قراردادن اندیشه و تفكر مخاطبان و یا تبلیغ یك بازی تلاش می‌كنند نگرش مخاطبان را تغییر دهند.

7 ماه پیش
تأثیر و نقش استریم‌ها و بازی‌های آنلاین در جنگ شناختی

تأثیر و نقش استریم‌ها و بازی‌های آنلاین در جنگ شناختی

برنامه گفتگوی فرهنگی 2 دی ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «تأثیر و نقش استریم‌ها و بازی‌های آنلاین در جنگ شناختی» می‌پردازد.

7 ماه پیش
اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی

اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی

برنامه ضرب سكه 24 آذر ماه با موضوع «اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی» تقدیم مخاطبان می‌شود.

7 ماه پیش
صنعت هسته‌ای ابزاردست جریانات سیاسی شده است

صنعت هسته‌ای ابزاردست جریانات سیاسی شده است

 رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: اراده در كشور اهمیت بالایی دارد و هسته‌ای باید به‌عنوان یك ابزار از دست جریانات سیاسی گرفته شود.

7 ماه پیش
 بازی‌های رایانه‌ای ابزاری برای جنگ‌شناختی

 بازی‌های رایانه‌ای ابزاری برای جنگ‌شناختی

  عضو هیئت مؤسس مركز دانش بازی‌های رایانه‌ای، در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: بازی‌های رایانه‌ای ابزار دشمن برای جنگ‌شناختی نیستند؛ بلكه بازی‌های رایانه‌ای ابزار جنگ‌شناختی هستند كه دشمن از آن استفاده می‌كند و ما هم می‌توانیم از این ابزار استفاده كنیم.

7 ماه پیش
باطن زندگی ما ، ظاهر زندگی آنها!

باطن زندگی ما ، ظاهر زندگی آنها!

برنامه هشتگ گفتگو، 11 آذر ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «باطن زندگی ما ، ظاهر زندگی آنها!» می‌‌پردازد.

7 ماه پیش
دنیای بازی میدان جنگ شناختی

دنیای بازی میدان جنگ شناختی

برنامه گفتگوی فرهنگی 7 آذر ماه با حضور كارشناسان به بررسی موضوع «دنیای بازی میدان جنگ شناختی» می‌پردازد.

8 ماه پیش
الزامات و چالش های ساماندهی كسب وكارها در فضای مجازی برخط

الزامات و چالش های ساماندهی كسب وكارها در فضای مجازی برخط

برنامه گفتگوی اقتصادی، 23 آبان ماه با حضور كارشناسان با موضوع «الزامات و چالش های ساماندهی كسب وكارها در فضای مجازی برخط» تقدیم مخاطبان می‌شود.

8 ماه پیش
اجرای پویش خرید امن توسط پلیس فتا

اجرای پویش خرید امن توسط پلیس فتا

رضایی در رادیو گفت وگو گفت: پلیس فتا با ایجاد پویش پیشگیرانه خرید امن قصد دارد به مردم كمك كند.

10 ماه پیش
آینده اقتصاد دیجیتال در ایران بسیار روشن است

آینده اقتصاد دیجیتال در ایران بسیار روشن است

مجید ایرانمنش بر این باور است كه آینده بسیار روشنی را در حوزه اقتصاد دیجیتال خواهیم داشت به شرطی كه آن را فعال كنیم و ارتباطات بین الملل در این حوزه را گسترش داده و بسترهای ارتباطی مالی در حوزه بین الملل را ایجاد كنیم.

10 ماه پیش
با چند گام ساده از آسیب كلاهبرداران در امان بمانید

با چند گام ساده از آسیب كلاهبرداران در امان بمانید

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب تهران ضمن توصیه به مردم برای گرفتارنشدن در دام كلاهبرداران گفت:مردم باید از ثبت شركت‌ها اطمینان حاصل كرده و اساسنامه را مورد بررسی قرار دهند و همچنین بررسی نمایند شخصی كه قرارداد را امضا كرده صلاحیت داردیانه؟

11 ماه پیش
نور شبانه مانیتورها ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد

نور شبانه مانیتورها ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد

اپتومتریست و بازرس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: افرادی كه به مانیتور و گوشی نگاه می كنند مغز این نور را به عنوان نور آفتاب در نظر می گیرد و ترشح هورمون ملاتونین كاهش پیدا می كند.

11 ماه پیش
ضرورت راه اندازی اپراتورهای پردازش هوش مصنوعی در كشور

ضرورت راه اندازی اپراتورهای پردازش هوش مصنوعی در كشور

رئیس انجمن هوش مصنوعی ایران گفت: ما باید از فرصت های تعاملات بین المللی در حوزه هوش مصنوعی استفاده كرده و با كشور های پیشرو در این زمینه همكاری كنیم.

12 ماه پیش
بازار بازی‌های رایانه‌ای ملی توان رقابت با خارجی‌ها را ندارد

بازار بازی‌های رایانه‌ای ملی توان رقابت با خارجی‌ها را ندارد

پژوهشگر مطالعات بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های به روز و جهانی در اختیار ماست ولی بازار مشخصی برای آن طراحی نشده و بازی‌های ملی هیچ امكان رقابتی با خارجی‌ها ندارد.

12 ماه پیش
بسته حمایتی دكتر جلیلی از هنرمندان/ رفع فیلترینگ از سیاست‌های اصلی دكتر پزشكیان است

بسته حمایتی دكتر جلیلی از هنرمندان/ رفع فیلترینگ از سیاست‌های اصلی دكتر پزشكیان است

حسین میرزایی نماینده ستاد دكتر مسعود پزشكیان و حسن فارسی نماینده ستاد دكتر سعید جلیلی در رادیو «انتخاب» مناظره كردند.

12 ماه پیش
برگزاری سومین رویداد بین‌المللی نوروتاك

برگزاری سومین رویداد بین‌المللی نوروتاك

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: برای سومین بار استقبال خوبی از این رویداد شد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشكی ایران فیلم ها و سخنرانی ها را ملاحظه كنند.

1 سال پیش
ترویج دانش كوانتوم در كشور

ترویج دانش كوانتوم در كشور

عضو هیئت علمی دانشكده فیزیك دانشگاه صنعتی شریف گفت: توسعه مكانیك كوانتوم در دنیا تدریس شده و ما نیز در كشور از لحاظ ترویج دانش كوانتوم مشكل و عقب ماندگی نداشتیم.

1 سال پیش
شكل نگرفتن اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای، دلیل مهاجرت نیروهای زبده این صنعت

شكل نگرفتن اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای، دلیل مهاجرت نیروهای زبده این صنعت

دهنادی، در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: شكل نگرفتن اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای، دلیل مهاجرت نیروهای زبده این صنعت است.

1 سال پیش
در زمان بحران تلویزیون وام‌دار رادیو است / رادیو گفت‌وگو از محبوب‌ترین شبكه‌های رادیویی است

در زمان بحران تلویزیون وام‌دار رادیو است / رادیو گفت‌وگو از محبوب‌ترین شبكه‌های رادیویی است

سعید درویشی اظهار كرد: در كوتاه‌ترین زمان رادیو خودش را برای پرداختن به موضوع خبری آماده می‌كند در زلزله‌ها، سیلاب‌ها و حوادث و جنگ‌ها مشاهده می‌كنیم كه تلویزیون وام‌دار رادیو است و اولین ارتباطی كه می‌خواهند با محل بحران گرفته شود از طریق

1 سال پیش
روند آینده هوش مصنوعی بستگی به سیاستگذاری‌ها دارد

روند آینده هوش مصنوعی بستگی به سیاستگذاری‌ها دارد

رادمهر بیان كرد: احتمالاً روند آینده هوش مصنوعی به این سمت می‌رود كه دستیار انسان‌ها باشد؛ اما اینكه چقدر می‌تواند معطوف به دستیار بودن باشد بستگی به سیاستگذاری‌ها و نگاه تولید كننده‌های هوش مصنوعی دارد.

1 سال پیش
شگرد این روزهای كلاهبرداران اینترنتی؛ ارسال پیامكهای مجرمانه

شگرد این روزهای كلاهبرداران اینترنتی؛ ارسال پیامكهای مجرمانه

سرهنگ رجبی با بیان اینكه پر تكرارترین جرائم سایبری این روزها، كلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشتهای غیرمجاز با تكنیك پیامكهای جعلی است تصریح كرد: دریافت كننده پیام با كلیك روی لینك این پیامك در نهایت به نصب یك نرم افزار موبایلی هدایت می‌شود.

1 سال پیش
تقلب در فروش لپ‌تاپ/ عرضه لپ‌تاپ ریفربیشد به جای آكبند

تقلب در فروش لپ‌تاپ/ عرضه لپ‌تاپ ریفربیشد به جای آكبند

تهرانی گفت: در لپ‌تاپ كالای تقلبی وجود ندارد اما در نوع عرضه آن می‌تواند تقلب وجود داشته باشد. در حال حاضر كالاهای ریفربیشد به عنوان كالای آكبند به فروش می‌رسد.

1 سال پیش
بازیهای رایانه‌ای می‌توانند تاثیرات مثبتی بر ذهن و روان بازیكن داشته باشند

بازیهای رایانه‌ای می‌توانند تاثیرات مثبتی بر ذهن و روان بازیكن داشته باشند

پژوهشگر بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای در رادیو گفت و گو از تاثیرات مفید بازیهای رایانه‌ای بر ذهن و روان بازیكن به شرط داشتن تناسب با سن بازیكن و كنترل والدین سخن گفت.

2 سال پیش
راه اندازی بازار بازیهای رایانه‌ای داخلی

راه اندازی بازار بازیهای رایانه‌ای داخلی

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای در رادیو گفت‌وگو بیان كرد: تنها چیزی كه امروز برای ترویج بازیها نیاز داریم راه اندازی بازار بازیهای یارانه‌ای ایرانی است.

2 سال پیش
بازیهای رایانه‌ای در بین نخبگان و دولتمردان چندان جدی گرفته نمی‌شود

بازیهای رایانه‌ای در بین نخبگان و دولتمردان چندان جدی گرفته نمی‌شود

سید صادق پژمان گفت: بازیهای رایانه‌ای از سایر رسانه‌ها قدرت بیشتر و گردش مالی بالایی دارند اما در بین نخبگان و دولتمردان چندان جدی گرفته نمی‌شود.

2 سال پیش
علمای فرهنگ به داد حوزه بازی برسند

علمای فرهنگ به داد حوزه بازی برسند

جمشیدی قاسم‌آبادی عنوان كرد: بازی‌های رایانه‌ای ابزار جدید فرهنگ هستند كه نباید مسئولین بر این مسئله چشم بپوشند ولی متاسفانه ایران در حوزه بازی‌های ویدیویی نقش آفرینی ضعیفی دارد و وارد این حوزه نشده و كشور‌های دیگر به ایران خوراك می‌دهند.

2 سال پیش
جای شخصیت‌های ایرانی در بازی‌های رایانه‌ای خالی است

جای شخصیت‌های ایرانی در بازی‌های رایانه‌ای خالی است

رفیع زاده عنوان كرد: در بازار بازی‌های رایانه‌ای جای خالی كاراكترها و شخصیت‌های محلی، بومی ایرانی و اسلامی خالی است كه امید می‌رود توجه سیاست گذاران به این سمت جلب شود و در این زمینه اقدامات عملی انجام دهند.

2 سال پیش
35 درصد بازیكنان بازی‌های رایانه‌ای خانم‌ها هستند

35 درصد بازیكنان بازی‌های رایانه‌ای خانم‌ها هستند

شهیدی در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: براساس پژوهش بنیاد بازی‌های رایانه‌ای حدود 71 درصد كودكان گروه سنی 7 تا 11 سال جزو طیف بازیكنان بازی‌های رایانه‌ای هستند.

2 سال پیش
80 درصد جمعیت كشور بازار هدف بازی‌های رایانه‌ای

80 درصد جمعیت كشور بازار هدف بازی‌های رایانه‌ای

حمیدی آزاد عنوان كرد: طبق آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، 36 میلیون كاربر بازی‌های رایانه‌ای در كشور وجود دارد كه به نسبت جمعیت 40 درصد است.

2 سال پیش
شناخت سیاست‌گذاران حوزه كودك و نوجوان نسبت به بازی‌های رایانه‌ای ضروری است

شناخت سیاست‌گذاران حوزه كودك و نوجوان نسبت به بازی‌های رایانه‌ای ضروری است

بابایی عنوان كرد: ضروری است سیاست گذاران حوزه كودك و نوجوان، بازی‌های رایانه‌ای را بشناسند و با مفهوم سواد رسانه‌ای و اصلاح الگوی مصرف رسانه‌ای آشنا شوند.

2 سال پیش
سواد مصرف بازی در كودكان و نوجوانان

سواد مصرف بازی در كودكان و نوجوانان

برنامه گفتگوی فرهنگی 11 آذرماه با حضور كارشناسان با موضوع سواد مصرف بازی در كودكان و نوجوانان تقدیم مخاطبان می‌شود.

2 سال پیش
جهش قابل توجه تولید انیمیشن در دو دهه اخیر در كشور

جهش قابل توجه تولید انیمیشن در دو دهه اخیر در كشور

حسنی در رادیو گفت وگو عنوان كرد: تولید انیمیشن در دو دهه اخیر و بالاخص در دهه نود با توجه به پیشینه زیاد و قدمت كم انیمیشن در كشور، جهش قابل توجهی داشته است.

2 سال پیش
ذائقه سنجی؛ حلقه مفقوده تولید بازی رایانه‌ای در ایران

ذائقه سنجی؛ حلقه مفقوده تولید بازی رایانه‌ای در ایران

سادات سركی دلیل موفقیت بازی‌های رایانه‌ای خارجی را قدرت تولید كننده در شناسایی عمیق خواسته‌ها و نیازهای مخاطب دانست و گفت: شناسایی نیاز بازار (پژوهش)، همان حلقه مفقوده در بازی‌های رایانه‌ای در ایران است.

2 سال پیش
داوطلبانی كه كد رهگیری دریافت كرده‌اند، تأیید شده‌اند

داوطلبانی كه كد رهگیری دریافت كرده‌اند، تأیید شده‌اند

به گفته امیر شجاعان روز گذشته برای داوطلبانی كه مداركشان تأیید شده پیامكی حاوی كد رهگیری ارسال شده و لذا داوطلبانی كه كد رهگیری دریافت كرده‌اند، مشكلی ندارند و باید منتظر بمانند تا 27 مهرماه ادامه ثبت‌نام خود را انجام دهند.

2 سال پیش
اوقات فراغت دوره متوسطه اول بهترین زمان برای پرداختن به آموزش مهارت‌ها

اوقات فراغت دوره متوسطه اول بهترین زمان برای پرداختن به آموزش مهارت‌ها

گودرزی در رادیو گفت وگو عنوان كرد: با توجه به اینكه در دوره دوم متوسطه محدودیت كنكور وجود دارد زمان اوقات فراغت دوره متوسطه اول، بهترین زمان برای پرداختن به آموزش مهارت های فردی و اجتماعی فرزندان است.

2 سال پیش
نخستین عمل دیجیتالی پیوند استخوان فك با موفقیت انجام شد

نخستین عمل دیجیتالی پیوند استخوان فك با موفقیت انجام شد

رئیس دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: طرح دندانپزشكی دیجیتال برای بازسازی داربست های تیتانیومی انجام شد و فعلا موفقیت آمیز بوده است.

2 سال پیش