شاهنامه، تجلیگاه «ایده ایران» و خودِ مفهوم برند ملی است معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3، شاهنامه را نهتنها یك اثر ادبی بلكه خودِ مفهوم برند ملی و تجلیگاه «ایده ایران» بهعنوان مشرق عالم و مكانی برای رستگاری جهانی دانست. 23 روز پیش
احیای ذائقه فرهنگی؛ راه نجات صنایعدستی از فراموشی معاون صنایعدستی اداره كل میراثفرهنگی استان تهران در مصاحبه با رادیو گفتوگو با تأكید بر ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی صنایعدستی، از ضرورت احیای ذائقه ایرانی در زندگی روزمره و بهرهگیری از نگاه تجاری در سیاستگذاری این حوزه سخن گفت. 23 روز پیش
دولت به حوزه تولید محتوا در صنایعدستی ورود كند مدیركل بازاریابی و تجاریسازی صنایعدستی وزارت میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری با اشاره بهضرورت معرفی و تولید محتوا در حوزه صنایعدستی گفت: ما بهعنوان دولت آنگونه كه بایدوشاید دراینخصوص ورود نكردیم. 23 روز پیش
تحریم و بیثباتی اقتصادی؛ دو مانع جدی صادرات فرش ایران رئیس كمیسیون فرش، هنر و صنایعدستی اتاق بازرگانی ایران در رادیو گفتوگو با انتقاد از روند نزولی صادرات فرش دستباف، تحریمهای خارجی و سیاستگذاریهای داخلی را عامل اصلی حذف تدریجی ایران از بازار جهانی فرش دانست و خواستار عزم ملی برای احیای این میراث اقتصادی و فرهنگی شد. 23 روز پیش
قیمتگذاری دستوری خودرو حتی در شرایط تحریمی هم توجیه ندارد حسینی در رادیو گفتوگو با اشاره به اینكه مصارف ارزی برای خودرو سالبهسال در حال افزایش است گفت: قیمتگذاری دستوری حتی در شرایط تحریمی و كمبود منابع ارزی هیچ توجیهی ندارد. 25 روز پیش
ضرورت بازتعریف جایگاه امام خمینی در برند ملی ایران مدیر مركز مطالعات منطقهای و بینالمللی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در رادیو گفتوگو با تأكید بر اینكه برند ملی باید منعكسكننده ارزشهای هویتی و فرهنگی یك ملت باشد گفت: نقش تاریخی امام خمینی (ره) در احیای عزت ملی و تحول در هویت ایرانی-اسلامی، یكی از اركان برندسازی ملی است كه نیازمند بازتعریف علمی و عملی است. 27 روز پیش
قاچاق سیگار به شركتهای ملی ضربه میزند مدیر تحقیقات بازار و صیانت از برند شركت دخانیات ایران در مورد رابطه بین افزایش نرخ مالیات سیگار با مصرف سیگار گفت: ما هر چقدر كه مالیات را بر صنایع داخلی افزایش دهیم طبیعتاً قاچاق افزایش پیدا خواهد كرد و در نهایت هم قاچاق به شركتهای ملی ضربه میزند. 1 ماه پیش
گسترش پاساژها باعث افزایش مصرفگرایی و كاهش تعاملات اجتماعی مردم شده است یك روانشناس خانواده عنوان كرد: گسترش پاساژها و مراكز خرید در سطح شهرها باعث سهولت در زندگی و ایجاد فرصتهای شغلی و اقتصادی امنیت و دسترسی در خرید شده است؛ اما چالشهایی داشته كه مهمترین آن افزایش مصرفگرایی و كاهش تعاملات اجتماعی و واقعی بین مردم و فشارهای ناشی از تبلیغات است. 2 ماه پیش
خانوادهها و مربیان، مدارس غیرمجاز فوتبال را به هیئت فوتبال استان گزارش دهند میرشاد ماجدی با تأكید بر شناسایی مدارس غیرمجاز، از خانوادهها، مربیان و كارشناسان خواست در صورت مشاهده چنین مدارسی، به هیئت فوتبال اطلاع دهند و قول داد ظرف كمتر از 48 ساعت درب آن مدرسه مهروموم شود. 2 ماه پیش
تمدن ایرانی در خوزستان بهوضوح دیده میشود رنود با تأكید بر نقش تمدن ایرانی در شكلدهی به هویت ملی اظهار داشت كه تجربه تمدنی ایران یكی از موفقترین نمونههای تداوم فرهنگی در جهان است و آثار آن بهویژه در مناطقی مانند خوزستان بهخوبی قابلمشاهده و تحلیل است. 2 ماه پیش
خوزستان ظرفیتی معادل یك كشور مستقل دارد سردار غلامپور در رادیو گفتوگو با اشاره به اهمیت راهبردی و توانمندیهای استان خوزستان گفت: خوزستان را میتوان بهمثابه یك كشور مستقل در نظر گرفت كه در بسیاری از حوزهها، از كشاورزی و انرژی گرفته تا فرهنگ و منابع انسانی، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. 2 ماه پیش
چه عواملی برگ برنده دانش آموز كنكوری خواهد بود؟ برنامه علمینو 7 خرداد ماه با موضوع بررسی «چه عواملی برگ برنده دانش آموز كنكوری خواهد بود؟» روی آنتن شبكه رادیویی گفتوگو میرود. 2 ماه پیش
شهرداری اصفهان برنده جایزه ملی انرژیهای تجدیدپذیر شد؛نقشه راه خورشیدی در دستور كار استان استاندار اصفهان در مصاحبه با رادیو گفتوگو اعلام كرد؛ دریافت جایزه ملی انرژیهای تجدیدپذیر توسط شهرداری اصفهان و تدوین بسته جامع توسعه انرژی خورشیدی، مسیر جدیدی را برای پایداری برق و راهبرد زیستمحیطی این استان ترسیم كرده است. 2 ماه پیش
شبكههای اجتماعی؛ ابزاری نوین در برندسازی ملی صالح در رادیو گفتوگو با اذعان به اینكه از ظرفیت شبكههای اجتماعی میتوان برای برندسازی ملی استفاده كرد گفت: هر فرد در هنگام فعالیت در فضای مجازی یك وظیفه دارد و باید به فكر تأثیر تولید محتوای خود باشد. 2 ماه پیش
برندسازی ملی؛ حلقه گمشده روابطعمومی كارشناس مدیریت رسانه و روابطعمومی در رادیو گفتوگو گفت: برند ملی و روابطعمومی ایران باید در كنار هم بوده و با هم رشد كنند. چرا كه برندسازی وظیفه روابطعمومی است؛ بنابراین ظرفیت خوبی داریم تنها باید اراده آن در حاكمیت شكل بگیرد. 2 ماه پیش
گفتوگوهای كوتاه با ضرباهنگ بالا 19سال از تاسیس شبكه رادیویی گفتوگو میگذرد و هنوز هم بسیاری از چهرههای مطرح سیاسی و اجتماعی بهصورت حضوری یا تلفنی در گفتوگوهایش مشاركت میكنند و میتوان این موضوع را به فضای باز آن مربوط دانست. به همین مناسبت از مدیر رادیو گفتوگو دعوت كردیم به ساختمان روزنامه جامجم بیاید تا با افقهای پیش روی این رادیو در دوره مدیریت او بیشتر آشنا شویم. 2 ماه پیش
كافهای برای علاقهمندان به مطالعه كتاب و كتابخوانی در نمایشگاه كتاب به گفته مدیر امور كتابخانهها و ترویج كتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری به مدت 3 سال است كه تمركز خود را روی مخاطبان نوجوان گذاشته و در همین راستا در این دوره نمایشگاه كافهای برای علاقهمندان به مطالعه ساخته شد. 2 ماه پیش
اكسپو؛ فرصتی برای رونق كسبوكار و تولید پژوهشگر اقتصاد بینالملل معتقد است فرصتهای شغلی برای رونق كسبوكارهای مرتبط با صادرات و حوزه نمایشگاهی شكل میگیرد و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ظهور و بروز میكند. 2 ماه پیش
هویت بصری ملی، بازتابی از كیستی تاریخی و آرمان آینده یك ملت است یك طراح و مدیر هنری در تحلیلی از مبانی برند ملی، بر ضرورت رجوع به گذشته برای شناخت "ما"ی ایرانی و سپس ترسیم تصویر مطلوب آینده تأكید كرد و گفت: هویت بصری قدرتمند، ریشه در این درك عمیق و تطابق با واقعیتهای فرهنگی دارد. 3 ماه پیش
آیندهپژوهی و همافزایی راهبردی، كلید موفقیت برندسازی ملی سلامت در دنیای متحول است مدیر پژوهشكده آیندهپژوهی در سلامت با اشاره به ماهیت چندوجهی نظام سلامت كه ابعاد گستردهای از آموزش و پژوهش تا ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را در بر میگیرد، بر لزوم اتخاذ نگاهی كلان و آیندهنگر برای برندسازی ملی در این حوزه تأكید كرد. 3 ماه پیش
برندسازی ملی سلامت نیازمند اعتمادسازی، ارتباطات دوسویه و تمركز بر تجربه بیمار است بنتالهدی رستگاری با اشاره به فرایند برندسازی در نظام سلامت گفت: برندسازی ملی سلامت در ایران نیازمند اتخاذ رویكردی بیمارمحور است؛ تمركز بر بهبود تجربه بیمار، ایجاد حس امنیت و اعتماد، و توانمندسازی او از طریق آموزش و ارتباطات مؤثر دوسویه، نهتنها منجر به رضایت بیشتر میشود، بلكه به تحقق اهداف والاتر سلامت كمك میكند. 3 ماه پیش
سوءمدیریتها و بوروكراسی پیچیده، مانع اصلی جهش تولید و سرمایهگذاری عضو كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با انتقاد از بوروكراسی موجود در برخی دستگاههای اجرایی، اظهار كرد: متأسفانه شاهد هستیم كه گاهی اوقات، یك فرد در ردههای میانی یا حتی پایینی یك سازمان، با یك تصمیم سلیقهای، یك امضای نابجا یا حتی عدم انجاموظیفه خود مانند فشارندادن یك دكمه در یك سامانه، میتواند تمام زحمات یك تولیدكننده، یك سرمایهگذار و حتی كل برنامههای حمایتی كشور را متوقف كرده و به هدر دهد. 3 ماه پیش
استراتژی برند محلی با دانش ایرانی، راهكاری برای حضور در بازارهای جهانی نائب رئیس اتحادیههای تولیدكنندگان و صادركنندگان تجهیزات پزشكی به نقش معاونت علمی اشاره و بیان كرد: معاونت علمی كه وظیفه حمایت از شركتهای دانشبنیان را بر عهده دارد، باید دید در حوزه بینالمللیسازی این شركتها و كمك به برندسازی جهانی آنها چقدر فعال بوده و چه میزان بودجه و برنامه عملیاتی مشخصی را به این امر اختصاص داده است. 3 ماه پیش
كمكاری بانكها در پرداخت تسهیلات حوزه مسكن عضو كمیسیون عمران مجلس از یك میلیون پرونده در نوبت دریافت تسهیلات برای اجارهبهای مسكن خبر داد و تصریح كرد: با همكاری سازمان امور مالیاتی مبالغ به صندوق توسعه مسكن واریز میشود تا در اختیار مردم قرار گیرد. 3 ماه پیش
آرامش قبل از طوفان/ تایر گران میشود؟ معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف تخصیص بهموقع ارز برای تامین مواد اولیه كارخانهها تایرسازی را موجب آرامش نسبی در بازار لاستیك دانست و درعینحال از افزایش قیمت تولیدِ انواع تایر در سال جدی خبر داد. 3 ماه پیش
برندسازی باكیفیت و سازماندهی داخلی آغاز میشود، نه تبلیغات صرف دبیركل مجمع كارآفرینان با تاكید بر اهمیت زیرساختهای كیفی در برندسازی، اظهار كرد: ایجاد یك برند معتبر و پایدار، پیش از هر چیز نیازمند توجه به كیفیت محصول، سازماندهی داخلی قوی، اخلاق حرفهای و مسئولیت اجتماعی است و صرفاً با تبلیغات و طراحی ظاهری نمیتوان یك برند ماندگار ساخت. 3 ماه پیش
فقدان راهبرد و نگاه زنجیرهای، مانع اصلی برندسازی صادراتی ایران است رئیس اتحادیه صنایع پاییندست پتروشیمی با اشاره به لزوم ایجاد ارزش افزوده از طریق برندسازی، بیان كرد: متأسفانه ایران باوجود ظرفیتهای بالا در تولید محصولات مختلف، در حوزه برندسازی صادراتی و معرفی محصولات خود با نامونشان مشخص در بازارهای جهانی، عملكرد موفقی نداشته است. 3 ماه پیش
سرمایهگذاری گسترده در حوزه گردشگری اردبیل مدیركل میراثفرهنگی اردبیل به اهمیت سرمایهگذاری برای تولید، مطابق با نامگذاری سال، اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بیش از 90 طرح گردشگری در استان در دست اجرا داریم كه مجموع سرمایهگذاری بخش خصوصی در این پروژهها بیش از 15 هزار میلیارد تومان است. 3 ماه پیش
آیینهای رمضان؛ ظرفیتی مغفول برای برندسازی ملی و تقویت هویت ایرانی عباس طهرانی با تأكید بر ضرورت برقراری ارتباط بصری و ملموس با آیینها، تصریح كرد: نمادسازی در این حوزه، امری بسیار مؤثر است و جامعه نیز نشان داده كه طالب آن است. در فقدان ارائه نمادهای برخاسته از فرهنگ ایرانی - اسلامی، شاهد گرایش به نمادهای بیگانه خواهیم بود. 4 ماه پیش
آیینهای رمضان را احیا كنیم/ سحریخوانی و مناجات سحر ظرفیت برندسازی دارند احسان شریفزاده تأكید كرد: اگر قرار باشد كه آیینهای رمضانی خودمان را به برند تبدیل كنیم، ابتدا باید این آیینها را احیا كنیم. باید نمونههای موزهای شناسایی، توسعه و ترویج داده شوند تا به نقطه احیای آنها دست یابیم. 4 ماه پیش
تجهیزات پزشكی هایتك در ایران قابلمقایسه با كشورهای همسایه نیست بازرس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان تجهیزات پزشكی گفت: وضعیت تولید تجهیزات پزشكی هایتك در كشور ما نسبت به همه كشورهای همسایه بهتر است و كشورهای حاشیه خلیجفارس هنوز مصرفكننده هستند. 4 ماه پیش
تحریم؛ عامل صادرات ناچیز تجهیزات پزشكی ایرانی به دنیا نایبرئیس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان تجهیزات پزشكی از صادرات بسیار پایین تجهیزات پزشكی در كشور انتقاد و بیان كرد: متأسفانه كالاهای آماده پزشكی به دلیل تحریمها خیلی كم صادر میشود. 4 ماه پیش
بدون مشاركت مردم، اهداف محیط زیستی محقق نمیشوند آموزش اداره كل مشاركتهای مردمی سازمان حفاظت محیطزیست با تأكید بر لزوم ایجاد تعامل سازنده میان حاكمیت و مردم، اظهار كرد: ما باید بهگونهای رفتار كنیم كه به یك مكعب NBIC برسیم؛ به این معنا كه سازمان محیطزیست، وزارت صمت، وزارت نیرو، مجلس و سایر نهادها، با یكدیگر همكاری كنند. 4 ماه پیش
مصرف انرژی و تغییرات اقلیمی، جایگاه ایران را در شاخصهای جهانی كاهش دادهاند مدیر امور آزمایشگاه و تحلیل داده پژوهشكده محیطزیست و توسعه پایدار اظهار كرد: مصرف بالای انرژی و وابستگی به سوختهای فسیلی، منجر به افزایش انتشار گازهای گلخانهای شده و این موضوع در شاخصهای مرتبط با تغییرات اقلیمی، رتبه ایران را تحتتأثیر قرار داده است. 4 ماه پیش
كاربرد و چالشهای نامولوژی و برندینگ در كسبوكار برنامه ضرب سكه 18 اسفند ماه با موضوع «كاربرد و چالشهای نامولوژی و برندینگ در كسبوكار» تقدیم مخاطبان میشود. 4 ماه پیش
موزه سینما به دنبال ارتقای برند ملی ایران در جهان مدیرعامل موزه سینما ضمن تشریح برنامههای این موزه برای معرفی فرهنگ و هنر ایران، از عزم جدی برای ارتقای برند ملی ایران در عرصه بینالمللی خبر داد و جشنواره فیلم فجر امسال را گامی مثبت در جهت بازگشت رونق به سینماها دانست. 4 ماه پیش
جنگ روایتها؛ نبرد اصلی جبهه مقاومت در عصر جدید / مقاومت باید از انحصار روایتگری جریان لیبرال غربی خارج شود محمود نقدیپور با تأكید بر اینكه مقاومت فراتر از یك مفهوم نظامی، یك نهضت اصیل فكری و فرهنگی است، گفت: در عصر جنگ روایتها، جبهه مقاومت باید روایتگری جدید و مستقلی از خود ارائه دهد و از انحصار روایتگری جریان لیبرال غربی خارج شود. 4 ماه پیش
گردشگری، كلید بازسازی چهره بینالمللی ایران مدیركل مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینكه صنعت گردشگری میتواند نقشی كلیدی در اصلاح تصویر ایران در عرصه بینالمللی ایفا كند، گفت: گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای تغییر نگرشها و اصلاح تصویر مخدوش ایران در رسانههای خارجی دارد. 4 ماه پیش
مقاومت، برند بیبدیل انقلاب اسلامی / در جنگشناختی امروز، فتح انسانها جای فتح سرزمینها را گرفته است احمد دستمالچیان، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ برندسازی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، برند "آزادیخواهی، صلح، ثبات و امنیت بر اساس آموزههای دینی" را خلق كرد و با ارائه تعریفی نو از مبارزه با ظلم و استكبار، مقاومت را بهعنوان نمود اصلی این برند، به جهانیان معرفی نمود. 4 ماه پیش
فیلمهای ایرانی؛ سفیران فرهنگی یا ضدتبلیغ؟ كارشناس حوزه تحلیل گفتمان انتقادی و رتوریك با اشاره به كلیشههای شكلگرفته در سینمای ایران، گفت: متأسفانه برخی فیلمها بهجای اینكه تصویر مثبتی از ایران ایجاد كنند، بهصورت متناقض تصویری منفی از كشور ارائه میدهند. در این فیلمها، ایران نه جایی برای ماندن، بلكه جایی برای رفتن معرفی میشود. 4 ماه پیش
دولت بهجای مانعتراشی، پای صنعت گردشگری را باز كند رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به انتقاد از سیاستگذاریهای دولتی در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: متأسفانه، دولت بهجای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل فعالیتهای آن، با وضع قوانین و مقررات دستوپاگیر، موانعی بر سر راه این بخش ایجاد میكند. 4 ماه پیش
لزوم بازگشت سینمای ایران به هویت ملی و پرهیز از تقلید كوركورانه یك منتقد سینما با ابراز امیدواری از اینكه با اتخاذ رویكردی صحیح و اصولی، سینمای ایران بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد و بهعنوان ابزاری قدرتمند برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به جهانیان، ایفای نقش كند، بیان كرد: این مهم، نیازمند بازنگری در سیاستها، حمایت از نیروهای متعهد و متخصص و پرهیز از تقلید كوركورانه از الگوهای غربی است. 4 ماه پیش
انقلاب اسلامی، برند مقاومت و همدلی امت اسلامی / جنگ رسانهای؛ تلاش برای مخدوش كردن چهره مقاومت حجتالاسلام غریبرضا با اشاره به هراس رسانههای غربی از گسترش پیام وحدتبخش مقاومت، گفت: آنها با تمام توان، در پی تخریب چهره جمهوری اسلامی و جریان مقاومت هستند. در داخل ایران، بر مسائل اقتصادی و قومی تمركز میكنند و در خارج، به ایرانهراسی، اسلامهراسی و شیعههراسی دامن میزنند. 4 ماه پیش
تصویر مخدوش ایران در گرو دیپلماسی فعال گردشگری و برنامهریزی هدفمند سرپرست پژوهشكده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی فقدان یك برنامه و راهبرد مشخص در صنعت گردشگری ایران را مورد انتقاد قرارداد و گفت: متأسفانه، ما شاهد تلاشهای پراكنده و فاقد انسجام در این حوزه هستیم. درحالیكه توسعه گردشگری نیازمند یك برنامه جامع و هدفمند است. 4 ماه پیش
طرح تعویض چادر نو و كهنه در حاشیه نمایشگاه قرآن امیدی با اشاره به امكان خرید سهل و آسانِ البسه حجاب در حاشیه نمایشگاه قرآن گفت: یكی از بخشهای جنبی، ناظر بر طرح تعویض چادر كهنه و نو و دریافت مابهالتفاوتی جزئی است. 5 ماه پیش
در حوزه مد و لباس دانشگاه و صنعت در كنار هم قرار ندارند شفاپور در رادیو گفتوگو عنوان كرد: متاسفانه در حوزه مد و لباس دانشگاه و صنعت در كنار هم قرار ندارند و به همین جهت زمانی كه دانشجویان اصول اولیه مد و فشن را در دانشگاه ها یاد می گیرند می بینند كه آن ایده ها در بازار كاربردی ندارد و تولید كننده به سمت تولیدی می رود كه برایش منفعت مالی داشته باشد. 5 ماه پیش
بهم ریختن تعادل در ذهن مخاطب، هدف شوم رسانههای بیگانه كارشناس رسانه و مسائل بینالملل در برنامه امواج شبهه بیان كرد: هدف اتاق فكر رسانه معاند، تردید انگاری عامدانه در قالب نفوذ و نفاق است. 5 ماه پیش
امریكا هیچگاه به وعدههای خود عمل نكرده است كارشناس حوزه سیاسی گفت: امریكاییها هیچگاه به وعده و قول خود عمل نكردند و حتی درباره متحدان خود نیز این چنین هستند. 5 ماه پیش