آیندهپژوهی و همافزایی راهبردی، كلید موفقیت برندسازی ملی سلامت در دنیای متحول است مدیر پژوهشكده آیندهپژوهی در سلامت با اشاره به ماهیت چندوجهی نظام سلامت كه ابعاد گستردهای از آموزش و پژوهش تا ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را در بر میگیرد، بر لزوم اتخاذ نگاهی كلان و آیندهنگر برای برندسازی ملی در این حوزه تأكید كرد. 1404/02/06
برندسازی ملی سلامت نیازمند اعتمادسازی، ارتباطات دوسویه و تمركز بر تجربه بیمار است بنتالهدی رستگاری با اشاره به فرایند برندسازی در نظام سلامت گفت: برندسازی ملی سلامت در ایران نیازمند اتخاذ رویكردی بیمارمحور است؛ تمركز بر بهبود تجربه بیمار، ایجاد حس امنیت و اعتماد، و توانمندسازی او از طریق آموزش و ارتباطات مؤثر دوسویه، نهتنها منجر به رضایت بیشتر میشود، بلكه به تحقق اهداف والاتر سلامت كمك میكند. 1404/02/06
سوءمدیریتها و بوروكراسی پیچیده، مانع اصلی جهش تولید و سرمایهگذاری عضو كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با انتقاد از بوروكراسی موجود در برخی دستگاههای اجرایی، اظهار كرد: متأسفانه شاهد هستیم كه گاهی اوقات، یك فرد در ردههای میانی یا حتی پایینی یك سازمان، با یك تصمیم سلیقهای، یك امضای نابجا یا حتی عدم انجاموظیفه خود مانند فشارندادن یك دكمه در یك سامانه، میتواند تمام زحمات یك تولیدكننده، یك سرمایهگذار و حتی كل برنامههای حمایتی كشور را متوقف كرده و به هدر دهد. 1404/02/02
استراتژی برند محلی با دانش ایرانی، راهكاری برای حضور در بازارهای جهانی نائب رئیس اتحادیههای تولیدكنندگان و صادركنندگان تجهیزات پزشكی به نقش معاونت علمی اشاره و بیان كرد: معاونت علمی كه وظیفه حمایت از شركتهای دانشبنیان را بر عهده دارد، باید دید در حوزه بینالمللیسازی این شركتها و كمك به برندسازی جهانی آنها چقدر فعال بوده و چه میزان بودجه و برنامه عملیاتی مشخصی را به این امر اختصاص داده است. 1404/02/02
برندسازی باكیفیت و سازماندهی داخلی آغاز میشود، نه تبلیغات صرف دبیركل مجمع كارآفرینان با تاكید بر اهمیت زیرساختهای كیفی در برندسازی، اظهار كرد: ایجاد یك برند معتبر و پایدار، پیش از هر چیز نیازمند توجه به كیفیت محصول، سازماندهی داخلی قوی، اخلاق حرفهای و مسئولیت اجتماعی است و صرفاً با تبلیغات و طراحی ظاهری نمیتوان یك برند ماندگار ساخت. 1404/01/23
فقدان راهبرد و نگاه زنجیرهای، مانع اصلی برندسازی صادراتی ایران است رئیس اتحادیه صنایع پاییندست پتروشیمی با اشاره به لزوم ایجاد ارزش افزوده از طریق برندسازی، بیان كرد: متأسفانه ایران باوجود ظرفیتهای بالا در تولید محصولات مختلف، در حوزه برندسازی صادراتی و معرفی محصولات خود با نامونشان مشخص در بازارهای جهانی، عملكرد موفقی نداشته است. 1404/01/23
آیینهای رمضان؛ ظرفیتی مغفول برای برندسازی ملی و تقویت هویت ایرانی عباس طهرانی با تأكید بر ضرورت برقراری ارتباط بصری و ملموس با آیینها، تصریح كرد: نمادسازی در این حوزه، امری بسیار مؤثر است و جامعه نیز نشان داده كه طالب آن است. در فقدان ارائه نمادهای برخاسته از فرهنگ ایرانی - اسلامی، شاهد گرایش به نمادهای بیگانه خواهیم بود. 1404/01/05
آیینهای رمضان را احیا كنیم/ سحریخوانی و مناجات سحر ظرفیت برندسازی دارند احسان شریفزاده تأكید كرد: اگر قرار باشد كه آیینهای رمضانی خودمان را به برند تبدیل كنیم، ابتدا باید این آیینها را احیا كنیم. باید نمونههای موزهای شناسایی، توسعه و ترویج داده شوند تا به نقطه احیای آنها دست یابیم. 1404/01/04
بدون مشاركت مردم، اهداف محیط زیستی محقق نمیشوند آموزش اداره كل مشاركتهای مردمی سازمان حفاظت محیطزیست با تأكید بر لزوم ایجاد تعامل سازنده میان حاكمیت و مردم، اظهار كرد: ما باید بهگونهای رفتار كنیم كه به یك مكعب NBIC برسیم؛ به این معنا كه سازمان محیطزیست، وزارت صمت، وزارت نیرو، مجلس و سایر نهادها، با یكدیگر همكاری كنند. 1403/12/18
مصرف انرژی و تغییرات اقلیمی، جایگاه ایران را در شاخصهای جهانی كاهش دادهاند مدیر امور آزمایشگاه و تحلیل داده پژوهشكده محیطزیست و توسعه پایدار اظهار كرد: مصرف بالای انرژی و وابستگی به سوختهای فسیلی، منجر به افزایش انتشار گازهای گلخانهای شده و این موضوع در شاخصهای مرتبط با تغییرات اقلیمی، رتبه ایران را تحتتأثیر قرار داده است. 1403/12/18
موزه سینما به دنبال ارتقای برند ملی ایران در جهان مدیرعامل موزه سینما ضمن تشریح برنامههای این موزه برای معرفی فرهنگ و هنر ایران، از عزم جدی برای ارتقای برند ملی ایران در عرصه بینالمللی خبر داد و جشنواره فیلم فجر امسال را گامی مثبت در جهت بازگشت رونق به سینماها دانست. 1403/12/12
جنگ روایتها؛ نبرد اصلی جبهه مقاومت در عصر جدید / مقاومت باید از انحصار روایتگری جریان لیبرال غربی خارج شود محمود نقدیپور با تأكید بر اینكه مقاومت فراتر از یك مفهوم نظامی، یك نهضت اصیل فكری و فرهنگی است، گفت: در عصر جنگ روایتها، جبهه مقاومت باید روایتگری جدید و مستقلی از خود ارائه دهد و از انحصار روایتگری جریان لیبرال غربی خارج شود. 1403/12/11
گردشگری، كلید بازسازی چهره بینالمللی ایران مدیركل مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینكه صنعت گردشگری میتواند نقشی كلیدی در اصلاح تصویر ایران در عرصه بینالمللی ایفا كند، گفت: گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای تغییر نگرشها و اصلاح تصویر مخدوش ایران در رسانههای خارجی دارد. 1403/12/11
مقاومت، برند بیبدیل انقلاب اسلامی / در جنگشناختی امروز، فتح انسانها جای فتح سرزمینها را گرفته است احمد دستمالچیان، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ برندسازی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، برند "آزادیخواهی، صلح، ثبات و امنیت بر اساس آموزههای دینی" را خلق كرد و با ارائه تعریفی نو از مبارزه با ظلم و استكبار، مقاومت را بهعنوان نمود اصلی این برند، به جهانیان معرفی نمود. 1403/12/11
فیلمهای ایرانی؛ سفیران فرهنگی یا ضدتبلیغ؟ كارشناس حوزه تحلیل گفتمان انتقادی و رتوریك با اشاره به كلیشههای شكلگرفته در سینمای ایران، گفت: متأسفانه برخی فیلمها بهجای اینكه تصویر مثبتی از ایران ایجاد كنند، بهصورت متناقض تصویری منفی از كشور ارائه میدهند. در این فیلمها، ایران نه جایی برای ماندن، بلكه جایی برای رفتن معرفی میشود. 1403/12/11
دولت بهجای مانعتراشی، پای صنعت گردشگری را باز كند رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به انتقاد از سیاستگذاریهای دولتی در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: متأسفانه، دولت بهجای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل فعالیتهای آن، با وضع قوانین و مقررات دستوپاگیر، موانعی بر سر راه این بخش ایجاد میكند. 1403/12/11