ضرورت تاكید وزارت جهاد كشاورزی بر كشت چغندر قند به جای محصولات پر آب دهقانی با اشاره به طرح جهاد كشاورزی گفت: از سال 92 سیاست بدون كشت دنبال می شد اما باید این سیاست تغییر كند و وزارت جهاد كشاورزی بر كاشت محصولاتی كه به آب كم، نیاز دارند مانند چغندر قند به جای محصولات آب بر تاكید كند. 1396/08/03|
كمبود آب، نشان از ضعف بنیه فرهنگی دارد سید علاءالدین خادم ، گفت: مردم باید باور كنند كمبود آب مشكل حیاتی و جدی است و كارهایی كه كارشناسان و مسئولین می گویند، بپذیرند كه اگر در این عرصه همكاری مردم نباشد، مشكلات زیاد به وجود می آید. 1396/08/03|
با كاهش منابع آب های زیرزمینی ، رخداد زلزله افزایش می یابد عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی زلزله شناسی گفت: احداث بی رویه سدها و حفر چاه ها، باعث كاهش منابع آبهای زیرزمینی شده و این مسئله موجب رخداد زلزله نیز می شود. 1396/08/02|
75 درصد تالاب ها در معرض خشك شدن قرار گرفته اند مدیر سابق بین الملل و آموزش سازمان زمین شناسی كشور گفت: بر اساس بررسی هایی كه مركز پژوهش های مجلس انجام داده، 75درصد تالاب ها در معرض خشك شدن و حدود 58درصد مساحت تالاب ها از بین رفته است. 1396/08/02|
نظام آموزش عالی نیازهای جامعه را احصاء نكرده است پژوهشگر حوزه علمی و فناوری اظهار داشت: اساسا نظام آموزش عالی نیازهای جامعه را احصاء نكرده است و اهداف آموزشی را متعاقبا نتوانسته است بر اساس مشكلات و معضلات اجتماعی برنامه ریزی كند. 1396/08/02|
توجه به نیازهای فارغ التحصیلان تضمینی برای ورود به بازار كار است كارشناس نیازسنجی و طراحی آموزشی دانشگاه فرهنگیان با تاكید بر اینكه دانشگاه و آموزش عالی باید تامین كننده نیازهای روز باشد، گفت: فارغ التحصیلان زمانی می توانند وارد بازار شوند كه در برنامه درسی آموزش عالی به نیازها توجه شده باشد. 1396/08/02|
معلم رابط مباحث روز و محتوای آموزشی در كتاب های درسی است سخنگوی كمیسیون آموزش مجلس گفت: چون فرآیند تهیه كتاب های درسی طولانی است حتما مباحث با موضوع روز كمی فاصله دارد و این معلم و استاد است كه می تواند مباحث كتاب های درسی را به روز ربط دهد و مشكل را حل كند. 1396/08/01|
بسته های آموزشی آموزش عالی باعث فروپاشی رشته ها شده است مشاور عالی معاونت پژوهشی وزارت علوم گفت: بسته های آموزشی در آموزش عالی باعث فروپاشی یكپارچگی رشتهها شده است و آن همكاری لازم را كه باید بین برنامه ریزان درسی در یك بدنه باشد، از بین برده است. 1396/08/01|
فن بازار، محلی برای گره زدن متقاضی و عرضه كنندگان فناوری است مدیر ساختارهای نوین فناوری جهاد دانشگاهی گفت: در فن بازار از یك طرف ارائه دهندگان فناوری نیازهای سرمایه گذاری خود را مطرح می كنند و از طرف دیگر متقاضیان فناوری، به دنبال راه حل برای گلوگاه های صنعت، هستند. 1396/07/30|
نقش دولت بستر سازی و فضای مناسب جهت تبادل و معاملات فناوری است مدیر فناوری پارك علم و فناوری استان البرز درباره نقش دولت در ایجاد فن بازارها گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات خوبی درجهت تبادل و معاملات فناوری انجام داده است. 1396/07/30|
استان ها در شبكه فن بازار، سهم مهمی در توسعه فناوری دارند رئیس مركز فن بازار ملی ایران گفت: دلیل اینكه در همه استان ها می خواهیم فن بازار داشته باشیم آن است كه همه ظرفیت كشور، در شبكه عرضه فن بازار شود تا هر استان سهم مهمی را در توسعه فناوری و صنعتی كشور داشته باشند. 1396/07/30|
شرط ساخت و انتقال فناوری توسط دانشگاه ها، تامین بودجه است دكتر محمود دلفانی با تصریح بر اینكه شرط ساخت و انتقال فناوری توسط دانشگاه ها و پروهشكده ها، تامین بودجه است، گفت: اگر منتظر بمانیم سهم بودجه توسط دولت تامین شود، هیچ وقت شاهد توسعه فناوری توسط دانشگاه ها نخواهیم بود. 1396/07/27|
متاسفانه تمام پتانسیل های علمی كشور را فقط در سبد دانش ریخته ایم مدیركل مشتیبانی و پژوهش فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه تمام پتانسیل های علمی كشور را در سبد دانش ریخته ایم و عملا به فناوری و تبدیل آن به دارایی به اندازه توانایی های مان توجه نكرده ایم. 1396/07/27|
دانشگاه ها و پژوهشكده ها از مسائل مربوط به ساخت فناوری، دور هستند مشاور وزیر راه وشهرسازی درباره علل دور بودن دانشگاه ها و پژوهشكده ها از مسائل ساخت فناوری، گفت: تعداد اساتیدی كه نیازهای كشور را به درستی تشخیص دهند و توان تاثیرگذاری داشته باشند، كم است. 1396/07/27|
رویكرد سامان یافته نظام مند در حوزه تحقیقات و فناوری نداریم ستایشی با بیان اینكه به لحاظ شكلی و ساختاری در عرصه تغییر دانشگاه ها هم شكل با دنیا موفق هستیم، گفت: این تغییرات به این معنی نیست كه همان مسیری را می رویم كه دانشگاه های دنیا در حال طی كردن هستند. 1396/07/26|
بی برنامگی مراكز علمی، مهمترین مانع در جهت تحقق اهداف پژوهشی و آموزشی دكتر محمود تولایی گفت: در حوزه قوانین و زیرساخت ها و اسناد بالادستی یك تصویر داریم اما در عمل تصویر متفاوتی داریم. حقیقت آن است كه مهمترین مانع در جهت تحقق اهداف پژوهشی و آموزشی، بی برنامگی در مراكز علمی است. 1396/07/26|